Zdi se, da se na klimatskih napravah v avtomobilu najpogosteje pojavljata dve težavi. Prva je ta, da klimatska naprava ne odvaja dovolj hladnega zraka ali pa zelo malo. Drugo težavo pa predstavlja okvara, ki posledično doprinese k temu, da ima klimatska naprava pretirano moč hlajenja oziroma pretirano piha. Vsako izmed teh dveh težav je potrebno ustrezno popraviti in izslediti vir napake.
Klimatska naprava v avtomobilu je sestavljena iz šestih glavnih komponent. Te komponente so kompresor, kondenzator, uparjalnik, sprejemni sušilnik, ekspanzijski ventil in hladilno sredstvo. Poznavanje medsebojne interakcije vseh teh kosov vam bo pomagalo pri boljšem razumevanju delovanja vaše klimatske naprave in pri morebitnih težavah, s katerimi se lahko srečate.
Kako klimatska naprava v avtomobilu deluje?
Kompresor je najpomembnejša komponenta v klimatski napravi, zato predstavlja tudi najdražji kos za zamenjavo. Kompresor poganja celoten klimatizacijski sistem, ki ga poganja jermen, pritrjen na motor. Kompresor, med obratovanjem, vbrizga hladne hlape iz hladilnega sredstva v kondenzator, kjer se hlapi pretvorijo v tekočino in nato potujejo do sprejemnega sušilnika. Sprejemni sušilnik deluje kot zadrževalna celica za tekoče hladilno sredstvo, kjer iz te komponente odstrani vso odvečno vlago.
Tekoče hladilno sredstvo se nato črpa skozi ekspanzijski ventil, ki zmanjšuje nivo tlaka. To omogoča, da se hladilno sredstvo vrne v stanje pare, še preden pride do uparjalnika. Hladilno sredstvo nato v uparjalniku izhlapi, uparjalnik pa istočasno absorbira vso toploto iz notranjosti avtomobila. Ko se raven toplote normalizira, začne hladni zrak, s pomočjo ventilatorja, pihati v notranji prostor avtomobila.
Zakaj klimatska naprava v avtomobilu ne deluje pravilno?
Če ima vaša klimatska naprava v avtomobilu pretirano moč hlajenja, je zelo verjetno, da je nastalo težavo povzročila blokada določene komponente znotraj klimatizacijskega sistema, ki potiska neobičajne količine zraka navzgor po sistemu. Če pa ima vaša klimatska naprava zmanjšano moč hlajenja, tedaj je potrebno pregledati vse komponente v sistemu, saj ena od njih zagotovo pušča. Prav zato je redno servisiranje klimatske naprave v vašem avtomobilu ključnega pomena, saj se napake v sistemu tudi hitro odkrijejo.
Zakaj je redno servisiranje klimatske naprave tudi stroškovno učinkovito?
V večini sodobnih avtomobilov so sistemi klimatskih naprav precej kompleksni, saj se povezave med komponentami v klimatizacijskem sistemu nadgrajujejo in zato postajajo vse bolj sofisticirane in posledično bolj občutljive. Posledično so tudi njihova popravila dražja, saj so storitve popravil dolgotrajnejše, pri čemer so tudi posamezni kosi dražji.
Da bi se izognili dragim popravilom in zamenjavi dragih delov je najbolje, da se morebitne napake ugotavljajo sproti. Kadar se v klimatski napravi pojavi manjša napaka, je najbolje avtomobil zapeljati v avtomehanično delavnico na redni servis. Manjše napake ni dobro prezreti, saj ji s tem omogočite, da se sčasoma razvije v veliko dražje popravilo. Sicer pa priporočamo, da se redni servis klimatske naprave opravi na vsake dve leti ali na vsakih 60.000 prevoženih kilometrov. Pri rednem servisu bomo na vaši klimatski napravi zamenjali kabinski filter in opravili storitev polnjenja s plinom. Za več informacij o servisiranju klimatskih naprav pa nas lahko pokličete ali obiščete našo delavnico.